Warning: imagecreatefromstring(): Empty string or invalid image in /home/server553516/ftp/winetaste/data/function.php on line 1779

Warning: imagesx() expects parameter 1 to be resource, bool given in /home/server553516/ftp/winetaste/data/function.php on line 1781

Warning: imagesy() expects parameter 1 to be resource, bool given in /home/server553516/ftp/winetaste/data/function.php on line 1781

Warning: imagedestroy() expects parameter 1 to be resource, bool given in /home/server553516/ftp/winetaste/data/function.php on line 1783
Czy etykieta pomaga w wyborze wina?

Nie wiem, czy wicie, ale etykiety projektowały takie sławy, jak Picasso, Chagall czy Dali, a nawet książę Walii, Charles!

fot. Wine Taste

Czy etykieta pomaga w wyborze wina?

Piotr Kamecki| 2016-11-09 00:00:00| Komentarze:
Etykieta w winie spełnia absolutnie kluczową rolę w wyborze. Zanim otworzymy butelkę i zachwycimy się smakiem lub nigdy więcej nie spróbujemy danego rodzaju wina - etykieta pomoże nam je wybrać.

Kierujemy się atrakcyjnością wizualną etykiety, a nie jej zawartością merytoryczną

Nie ma badań na ten temat, ale z własnego doświadczenia powiem, że większość osób kieruje się atrakcyjnością wizualną etykiety, a nie jej zawartością merytoryczną. Jeśli już tak jest to w pierwszej kolejności szukamy smaku (wytrawny, półwytrawny, etc.), dalej kraju, regionu i odmiany. świadomość, co do tych parametrów jest jednak niska, większość osób kupujących wino nie wie czy sangiovese to nazwa wina, producenta czy odmiany winogron. Co na to poradzić? Jednym z rozwiązań jest instalacja aplikacji Vivino, która może nam pomóc w wyborze i poda informację co kryje się za etykietą. Ja osobiście polecam kontakt ze mną, jeśli nie osobiście to nawet telefonicznie pomogę odkryć i co jest w środku i podjąć decyzje kiedy, do czego i jak wcześniej otworzyć butelkę.

W pamięci zostają etykiety win, które są najbardziej poszukiwane, drogie i niedostępne

Najłatwiej zapamiętujemy nietuzinowe projekty etykiet, a na pewno w pamięci zostają etykiety win, które są najbardziej poszukiwane, drogie i niedostępne. Bardzo częstym motywem jest osobny projekt dla każdego rocznika wina. Najbardziej chyba znanym jest etykieta Chateau Mouton Rotschild, którą od 1945 roku projektuje za każdym razem inny artysta. W tamtych czasach było to niezwykłe, ale takim też człowiekiem był właściciel Baron Philippe de Rothschild. Do dzisiaj artyści mają swobodę tworzenia, etykiety projektowały takie sławy, jak Picasso, Chagall czy Dali, a nawet książę Walii, Charles. Jedynym odstępstwem od tej reguły jest butelka z rocznika 2000. Nie posiada ona etykiety, jest za to małym dziełem sztuki z namalowanym złotem motywem barana (Mouton!) zaczerpniętym ze złoconego naczynia do picia wykonanego w 1590 roku przez niemieckiego mistrza złotnika Jakoba Schenauera. Rocznik 2000 jest wybitny, ale to kolekcjonerska butelka powoduje, że Azjaci wywindowali cenę tego wina do wartości prawie trzy razy wyższej od podobnych jakościowo roczników 2005 czy 2010.




Warto przeczytać:

Najlepsze białe burgundy

Pisanie o Burgundii, jako o całości, jest niezwykle trudne, ponieważ to bardzo tajemniczy i...

Burgundia i jej pinoty

Z jakiej części świata wybrać wino ze szczepu pinot noir? To temat na osobny artykuł lub nawet...

Odkryj ukryte pochodzenie szampana - zaskakujące fakty historii

Kiedy czytamy o szampanie w kolorowych magazynach, często natrafiamy na skomplikowane...

Jak przechowywać wino w domu i jak je podawać?

Przechowywanie wina ma kluczowe znaczenie dla jego jakości, szczególnie jeśli mówimy...

Kultowe Włochy

Daj mi coś prestiżowego – usłyszałem niedawno od jednego z moich Klientów. Nie...

Inwestycje w wino – co łączy Wine Taste z Cult Wines?

W ostatnich kilku latach obserwujemy wzrost zainteresowania inwestycjami alternatywnymi,...

Obserwuj na Instagramie: